Zasady finansowania zadań z środków przyznanych na wsparcie działalności strategicznej
w rozwoju dyscypliny weterynaria w 2024 r.
§ 1
Środki na wsparcie działalności strategicznej w rozwoju dyscypliny weterynaria są przyznane przez Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu zgodnie z zarządzeniem nr 9/2024 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu z dnia 19 stycznia 2024 roku w sprawie przyznania środków na wsparcie działalności strategicznej w rozwoju niektórych dyscyplin na UPWr w roku 2024, zwanym dalej zarządzeniem nr 9/2024.
Projekt wsparcia działalności strategicznej w rozwoju dyscypliny weterynaria, zwany dalej projektem, jest tworzony w celu wspomagania działań i inicjatyw pracowników badawczych oraz naukowo-badawczych, wliczanych do liczby N, reprezentujących dyscyplinę weterynaria, realizujących działania podnoszące poziomu naukowy dyscypliny weterynaria w skali krajowej i międzynarodowej.
§ 2
Podstawowe pojęcia
Podstawowe pojęcia:
1. Uczelnia – Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu (w skrócie UPWr).
2. Przewodniczący – Przewodniczący Rady Naukowej Dyscypliny Weterynaria Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
3. Wnioskodawca – pracownik Uczelni, wliczany do liczby N, reprezentujący dyscyplinę weterynaria.
4. Zespół – zespół ds. wsparcia działalności strategicznej w rozwoju dyscypliny weterynaria, powołany przez Przewodniczącego Rady Naukowej Dyscypliny Weterynaria, spośród członków Komisji ds. strategii badań i stopni naukowych, w skład którego wchodzi przewodniczący, wiceprzewodniczący, sekretarz i 2 członków.
5. Środki – środki finansowe, o których mowa §1 ust. 1
6. Zadanie - działanie, wymienione w § 3, w ramach działalności strategicznej rozwoju dyscypliny weterynaria.
§ 3
Przeznaczenie środków
Środki przeznaczone są na dofinansowanie kosztów:
a) przygotowania projektów europejskich i krajowych, w tym koszty konsultingu specjalistycznego w zakresie przygotowania projektów (m.in. Horyzont, ERC, inne) w kooperacji z jednostkami merytorycznymi Uczelni,
b) finansowania wyjazdów celem przygotowania aplikacji projektowych w zakresie współpracy międzynarodowej (m.in. zawiązywanie konsorcjów, konsultacje przedprojektowe, przygotowanie wniosku) w formie kosztów delegacji krótkoterminowej (bilety, diety, etc.) w kooperacji z jednostkami merytorycznymi Uczelni,
c) finansowania związanego z usieciowieniem dyscypliny na arenie krajowej i międzynarodowej poprzez przystąpienie do konsorcjum organizacji międzynarodowych, d) finansowania wizyty studyjnej naukowców z zagranicznych ośrodków naukowych, trwającej maksymalnie do 30 dni,
e) finansowania promocji i poprawy widoczności i wizerunku dyscypliny, w tym przygotowanie materiałów promocyjnych (w tym internetowych, grafik, wsparcie redakcyjne w przygotowaniu materiałów popularnonaukowych) w kooperacji z jednostkami merytorycznymi Uczelni,
f) dofinansowania staży naukowych realizowanych w ramach środków ze źródeł zewnętrznych, przy czym nie więcej niż 50% kwoty stypendium wyjazdowego,
g) dofinansowania uczestnictwa z wygłoszeniem referatu w zagranicznych międzynarodowych kongresach/konferencjach naukowych w celu nawiązania współpracy, zwiększenia rozpoznawalności naukowej,
h) wsparcia działalności B+R poprzez wzmocnienie współpracy z partnerami z przemysłu związane z kosztem wizyt związanych z przygotowywaniem wniosków projektowych w kooperacji z jednostkami merytorycznymi Uczelni,
i) dofinansowania organizacji kongresu o zasięgu międzynarodowym w zakresie kompetencji dyscypliny dla zwiększenia jej rozpoznawalności w kraju i na świecie,
j) finansowania działań indywidualnych i grupowych doskonalących umiejętności w zakresie przygotowania projektów na podstawie zewnętrznej umowy cywilnoprawnej.
§ 4
Zasady przyznawania dofinansowania
1. Wnioskodawca składa do Zespołu wniosek o dofinansowanie zadania, stanowiący załącznik nr 1 w dowolnym terminie, przy czym ostateczną datą złożenia wniosku o finansowanie jest 20 października danego roku.
2. Wnioski podlegają ocenie formalnej i merytorycznej przez Zespół, który może obradować w składzie nie mniejszym niż 3-osobowy, w terminie 14 dni od złożenia wniosku w dziekanacie Wydziału Medycyny Weterynaryjnej.
3. Zespół może wystąpić do Wnioskodawcy o dołączenie do wniosku innych materiałów, potwierdzających plan realizacji zadania (np. zaproszenie na konferencję, wyjazd studyjny, staż naukowy, ogłoszenie o warsztatach itd.)
4. W przypadku stwierdzenia braków formalnych we wniosku o finansowanie zadania, o którym mowa w § 3 lub konieczności dostarczenia materiałów, o których mowa w ust. 3, Wnioskodawca uzupełnia wniosek w terminie 7 dni od otrzymania informacji.
5. Wnioski nieuzupełnione we wskazanym terminie i niespełniające warunków formalnych nie będą podlegały rozpatrzeniu.
6. Ocenie merytorycznej podlega:
1) zgodność planowanego zadania z przeznaczeniem środków;
2) wpływ planowanego zadania na rozwój dyscypliny weterynaria;
3) zasadność wydatków przedstawionych w harmonogramie i budżecie wniosku.
7. Komisja przyznaje punkty w skali 0-5 za spełnienie każdego z warunków określonych w § 4 ust 6 pkt. 1-3. Środki są przyznawane na realizację zadań, które uzyskają min. 8 pkt.
8. Decyzję w sprawie przyznania środków podejmuje Zespół, w sprawach spornych głos decydujący należy do Przewodniczącego. Decyzję w imieniu Zespołu podpisuje Przewodniczący, a razie jego nieobecności, Wiceprzewodniczący Zespołu.
9. Od decyzji Zespołu przysługuje jednorazowa możliwość skierowania wniosku do ponownego rozpatrzenia.
§ 5
Zakres i sposób finansowania zadań
1. Wydatkowanie i rozliczenie środków finansowych w ramach projektu wsparcia działalności strategicznej w rozwoju dyscypliny weterynaria na dofinansowanie zadań, o których mowa w § 3, powinno zakończyć się nie później niż do 31 grudnia w roku przyznania finansowania (w tym całkowite rozliczenie wszystkich dokumentów finansowych i delegacji w systemie EOD).
2. W przypadku nie rozliczenia przyznanych środków finansowych do końca danego roku kalendarzowego, poniesione wydatki będą uznane za niekwalifikowane.
3. Środki niewykorzystane w danym roku kalendarzowym nie przechodzą na rok następny.
4. Wnioskodawca wykorzystuje przyznane środki finansowe zgodnie z kosztorysem i harmonogramem ujętym we wniosku o finansowanie.
5. Zadania, o których mowa w § 3, finansowane z projektu powinny być sygnowane zapisem: „Badania/konferencja finansowana/dofinansowana z projektu wsparcia działalności strategicznej w rozwoju dyscypliny Weterynaria UPWr w 2024 r.” lub jego odpowiednikiem w języku angielskim “The research/The conference is financed/co-financed within Rector’s Project of Financial Support of strategic acitivities of Veterinary Discipline of Wroclaw University of Environmental and Life Sciences in 2024”.
§ 6
Raport z realizacji projektu
1. Wnioskodawca po zakończeniu realizacji zadań, o których mowa w § 3, zobowiązany jest przedstawić komisji raport końcowy stanowiący załącznik nr 2 z wykorzystania przyznanych środków finansowych w danym roku kalendarzowym. Raport należy złożyć w wersji elektronicznej lub papierowej w 1 egzemplarzu do dnia 1 marca roku następnego, po roku, na który środki finansowe zostały przydzielone.
2. W przypadku niezrealizowania zadania, o którym mowa w § 3 lub wydatkowania środków niezgodnie z zarządzeniem nr 9/2024, przeznaczone na ten cel środki podlegają zwrotowi.
§ 7
Postanowienia końcowe
W zakresie nieuregulowanym w niniejszych zasadach finansowania zadań z środków przyznanych na wsparcie działalności strategicznej w rozwoju dyscypliny weterynaria, a dotyczącym warunków uruchomienia i przyznawania środków z projektu wsparcia działalności strategicznej w rozwoju dyscypliny weterynaria na finansowanie zadań, o których mowa w § 3, decyduje Przewodniczący Rady Naukowej Dyscypliny Weterynaria.