Ogłoszenia

Pierwszy z trzech kursów w ramach projektu NAWA Spinaker za nami

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

Pierwszy z trzech kursów w ramach projektu NAWA Spinaker za nami. Uczestniczyło w nim 30 studentów z Niemiec, USA, Norwegii, Szwecji, Albanii i Macedonii Północnej, którzy nie tylko poszerzali swoją wiedzę z zakresu chorób wewnętrznych, czy chirurgii, ale też poznawali Wrocław i Dolny Śląsk.

Pierwszy z trzech kursów, zaplanowanych w ramach projektu NAWA Spinaker pt. Doskonałość w naukach klinicznych – projekt podniesienia kompetencji klinicznych studentów Wydziału Medycyny Weterynaryjnej Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu odbył się w dniach  8 i 9 stycznia. Wzięło w nim udział 30 studentów obcokrajowców m.in. z Niemiec, USA, Macedonii Północnej, Albanii, Norwegii i Szwecji. Zajęcia prowadzone były w formule blended learning – w pierwszym tygodniu uczestnicy wysłuchali 34 godzin lekcyjnych wykładów z zakresu chorób wewnętrznych oraz chirurgii i ortopedii koni prowadzonych za pośrednictwem platformy Google meet. W drugim wykłady zostały zastąpione praktycznymi warsztatami, podczas których studenci pracowali z pacjentami klinik UPWr, zwierzętami dydaktycznymi i na symulatorach dydaktycznych. Podczas pierwszej edycji wykłady prowadzili dr Michael Hewetson Dipl. ECEIM  (Royal Veterinary College, Londyn, UK) oraz lek. wet. Milosz Grabski Dipl. ECVS (Eqi Vet Serwis, Buk, Polska).

Zajęciom merytorycznym towarzyszył program promujący polską kulturę. Uczestnicy dwutygodniowego kursu zwiedzili wrocławskie zoo, poznali wrocławską starówkę wraz z Rynkiem – wiedzą o historii miasta dzielił się licencjonowany przewodnik. Zwiedzili także zamek Książ, poznając historię rodu von Pless, czy książąt pszczyńskich i ich wkład w rozwój regionu, a co za tym idzie także Europy. W ten sposób studenci oprócz nabycia określonego zasobu wiedzy oraz umiejętności praktycznych, zwiększyli swoją świadomości i postrzeganie Polski jako kraju o wysokim poziomie kultury edukacji, atrakcyjnym dla przyszłych i obecnych studentów. Długofalowym efektem oddziaływania projektu będzie zwiększenie udziału studentów zagranicznych studiujących w Polsce, jak również zwiększenie transferów z innych uczelni zagranicznych do Polski.

Tekst i zdjęcia: prof. Artur Niedźwiedź

Galeria zdjęć